Eventyret maker – Engang Walt Disney

Peter Pan, Askepot eller Mowgli: Der er barndomsminder af helte, magiske verdener og føler, at alt synes muligt. Walt Disney har altid stået for denne magiske Alt, hvad der gør den speciel hver film. Filmen starter "The Pirate fe" (12 af juni) vi turdet et eksklusivt kig bag kulisserne til ånden i Walt Disney nachzuspüren.Es er stille her. Ikke døde tavs, ikke ubehageligt. Nej. Det er mere at hvile, som vi kender fra museer. En eller anden måde ærbødigt, respektfuldt. Noget er i luften, som bringer dig automatisk at hviske. Og selv om ordene er bare åndede, er de klart forstået: "Vi bevarer her omkring 6,5 millioner individuelle tegninger. Den ældste af dem er allerede over 90 år. " Fox Carney smiler stolt, da han peger på nogle få udvalgte blyantstegninger. Hele hans person, udstråler den samme ro som hele bygningen, hvor han arbejder: den Animation Fag- og Forskningsbibliotek (ARL) af Walt Disney.

Biblioteket er hjertet af Walt Disney Company og Fox Carney hans værge. Her er alle tegningerne er holdt, den siden begyndelsen af ​​Disney Studios blev trukket. Alice i Eventyrland, om Tornerose, Junglebogen og Peter Pan: de er alle her, i alfabetisk orden og omhyggeligt lagt ark for ark i små kasser. De arkivskabe er godt at tippe fyldt to meter høj og base med kreativitet fra som i sidste ende den animerede klassiker fra Disney er dukket op. Film, der har skabt også helte. En af disse helte er på bakken peger på Carney.

Udsigt over oprindelige Skiztzen i animation Forskningsbibliotek

I Animation Forskningsbibliotek holdes alle originale tegninger af Disney Company. De tidligste skitser er over 90 år.

© Disney

Det er Peter Pan. Peter Pan på en DIN A-4 ark. Stroke for slagtilfælde, samles til en simpel skitse. Hertil kommer, Kaptajn Klo og Tinkerbell kursus. Hvis man ser nærmere du vil opdage, de årlige tal: April 1949 skitser af 1950 og 51. hænderne på ryggen og for bedre overblik er vippet fremad, åndedrættet afbrydes momentant. det stykke papir for værdifuld i hans ansigt, for sarte blyant streger: også automatisk som han kvalte stemmen, kroppen nægter at udånder. En række han ikke kunne nævne det hele her var for hele Walt Disney Company af for stor, immaterielle primært værdi. The Animation Forskningsbibliotek bevarer individualitet, det unikke i hver Disney-figur og i sidste ende dens essens. Og det er mere end blot en billede. Målet er at bevare bevægelsen, ansigtsudtryk og fagter af hver figur.

Tidsrejse - tilbage til begyndelsen

"Også, vi har derfor arbejdet i ARL startede," siger Peggy Holmes. Hun skrev historien for seneste eventyr Klokkeblomst "Klokkeblomst og pirat fe". For dette, animation og produktion team vovede en særlig skridt. For allerførste gang, de ønskede i perioden, før de første Disneyfilm rejse. For at være præcis, i en tid, som ikke fandtes Peter Pan, men snarere Kaptajn Klo og Tinkerbell - bare en yngre udgave. Realiseringen af ​​en ung James Hook; en stort ansvar, det set hele holdet lidt ærefrygt. "Vi ved alle, hvad store kunstnere der var før os, og hvad de har skabt. For at imødekomme denne efterspørgsel, var en stor udfordring, "forklarer Raymond Shenusay af animation team.

Original skitse af kaptajn Hoock

Original skitse af Captain Hook

© Disney

Og dog, udmatte grænserne mellem, hvad du kan ændre i Hook og må ikke ændre det var en for ham, frem for alt, sjovt. Han smiler frækt. I denne grin kan man forestille kun alt for godt, hvad en glæde det har faktisk givet ham, at være i stand til at ændre et ikon som Hook. Pleje men ikke forblev på banen. Bevægelse, fagter og ansigtsudtryk i den gamle Krog var tæt studeret i ARL og overført til sin yngre selv. Men på en måde er det primært næsen. Den næse og hage. De gør Hooks har en unik og give seerne en idé, der er faktisk bag den unge og charmerende James.

Det er denne anelse, som løber gennem hele filmen, provokere nysgerrighed højlydt. Kraniet klipper, piratskib og denne ene pirat med den særprægede næse: En eller anden måde en før det ukendte. "Det er detaljerne. Ingen virkelig opdager, at de er der, og alligevel du ville savne dem, hvis de mangler, "opsummerer Jenni Magee-Kog til det punkt. Hun er producenten af ​​"The Pirate fe" og hjalp Peggy Holmes i forbindelse med gennemførelsen af ​​deres ideer. Hvoraf der var mange. Den unge Krog var en af ​​dem. Holmes skabt til filmen en yderligere ny karakter: Zarina. Zarina bør være helt anderledes. De bør være anderledes end alle de andre feer. Mere end det, bør det endda spørgsmålstegn ved hel verden af ​​feer. "Det var tydeligt, at Zarina bør være et misforstået, talentfuld og nysgerrig fe, der en eller anden måde aldrig har fundet sin plads i dalen af ​​feer," sagde Holmes. Og så lod hun opdager en helt ny verden Zarina, en verden af ​​pirater. Og gør fe selv summarisk til kaptajn.
"De første designs var alt for sød"


Hvor ville vi være tilbage i detaljerne. Efter alt, en fe, der ikke passer til de andre feer, selvfølgelig, har brug for en anderledes design. Holmes sad længe sammen med designeren Ritsuko Notani og feilten til Zarinas figur. "De første designs var alt for sød. Zarina skulle have en stærkere, "mere atletisk og mindre skrøbelig, siger Notani. Men stadig må det ikke miste Loving værdier. Den balancegang mellem pirat og fe gjorde nok det sværeste. Notani: "Hvis vi havde Zarina for sød gjort, ville det have været usandsynligt, at hun alene løber væk fra hjemmet. men det skal fortsat være en karakter, som man ønsker noget dårligt. " Holmes har derfor bevaret sin animation team, uden tvivl på tæerne og spurgte verden af ​​feer på hovedet.

Skitser af Zarina i forskellige positurer

Zarina fra top til tå: arbejdet med karakter designer Ritsuko Natoni

© Disney

Så læg en lille Zarina i Peggy? Eller i det mindste en smule i Peggy Zarina? Når du ser den petite lille kvinde med munter udseende, der kunne overbevise et helt hold af dem, at bringe orden i Disney universet rod, Det er formentlig stadig den sidstnævnte. "Jeg elsker Peter Pan. Alt, hvad vi har ændret vores historie, der bygger på kærlighed og respekt for det, "siger Holmes. Det ansvar, vi har for filmen, alle er så opmærksom på her. Måske fordi Walt Disney er mere, der skal gøres i de film som et selskab. arbejder fortællinger beslutningstagere her.
En verden af ​​Eventyr beslutningstagere


Lidt ligesom tryllekunstnere, de skaber magiske verdener. Tag verdener, der inspirerer børns hjerter, fanget og normalt vare et helt liv. Det er denne magiske "Noget", som udgør det fascination. Men deri ligger en særlig forpligtelse til eventyret beslutningstagere. På den ene side den fantastiske verden er at blive tilbageholdt af Disney med hver film, på den anden side - og det er endnu vigtigere - transporteres hver film også værdier: ægte kærlighed, ægte venskab, medfølelse, loyalitet og mod. Egenskaber, der kan tro på det gode. "Verden blot for at se, hvordan det er, nogle gange kan være ganske deprimerende. Derfor må lade børn til at tro. Tro på, at drømme kan gå i opfyldelse, og intet er umuligt "synes Corney siger eftertrykkeligt. Denne ånd af Disney til at fastholde, at det var simpelthen vigtigt for ham. Og, ser det ud til, kun den, der er af samme mening, han givet indløbs- helligdomme, som han vagter.

 Galleri


Vi var på besøg i DisneyToon Studios og skaberne af "The Pirate fe" hit.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

+ 5 = 14